Komplex B2B-försäljning Webinar

[Säljskolan del 2 av 6] Webinar: Så skapar du en ”vi behöver detta nu!”-känsla!

Oliver Lopez
Oliver Lopez Mar 24, 2020 1 minuters läsning

Vi fokuserar på symptom

Oftast fokuserar vi inte på en grundläggande problematiken som våra kunder har (på grund av att vi många gånger är för dåligt insatta i deras affär). Vi fokuserar istället på symptomen som uppstår på grund av det grundläggande problemet.

Inte tillräckligt för att kunden ska bry sig

Resultatet blir då att kunden upplever det som en kul produkt eller tjänst - men inte avgörande eller viktig. Det brinner helt enkelt inte tillräckligt mycket för att kunden ska bry sig på riktigt om det du säljer.

Det är först när vi kommer in på den riktiga problembilden som kunden känner att vi löser riktiga problem åt dem. Då blir det som vi säljer relevant på riktigt.

Lär dig att skapa en känsla av “vi-behöver-detta-nu” istället för att fokusera på symptomen och vara irrelevant!

Innehåll:

  • Att hitta kundens riktiga problembild
  • Att formulera problembilden på rätt sätt

Om Oliver Lopez

Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.

Föreläsning-av-Oliver-Lopez

Glöm inte att dela detta inlägg!

Relaterade inlägg

Komplex B2B-försäljning Webinar

[Säljskolan del 4 av 6] Webinar: Det avgörande första kundbesöket - så gör du!

May 04, 2020
Oliver Lopez Oliver Lopez
Komplex B2B-försäljning Webinar

[Säljskolan del 6 av 6] Webinar: 3 tips från FBI:s gisslanförhandlare - och hur du kan använda detta när du gör affärer

May 13, 2020
Oliver Lopez Oliver Lopez
Komplex B2B-försäljning Webinar

[Säljskolan del 1 av 6] Webinar: Så skapar du din egen affärsplan som säljare

Mar 17, 2020
Oliver Lopez Oliver Lopez